Vo štvrtok dopoludnia sa Mestský úrad Pezinok premenil na živú učebnicu miestnej samosprávy. Podujatie s názvom Mesto v meste privítalo žiačky a žiakov 5., 6. a 7. ročníkov pezinských škôl s cieľom priblížiť im fungovanie samosprávy a ukázať, ako vyzerá každodenná práca zamestnancov mestského úradu.
Desiatky detí v skupinkách putovali po viacerých stanovištiach, aby sa hravou formou dozvedeli o činnostiach jednotlivých referátov. Sprievodcovia previedli svoje skupiny po jednotlivých stanovištiach, kde sa žiaci dozvedeli, aké oddelenia a úlohy má mestský úrad, aké sú právomoci primátora, čo je úlohou mestského zastupiteľstva aj to, akým spôsobom sa rozhoduje o veciach verejných.
V budove mestského úradu deti navštívili mestskú políciu, klientske centrum, zasadacie miestnosti aj oddelenie IT, kde sa dozvedeli viac o technickej podpore chodu mesta. Vo svadobnej miestnosti spoznali, ako prebieha organizácia občianskych svadobných obradov. Deti sa stretli aj so zástupcami referátov dopravy, sociálnych vecí, životného prostredia, výstavby, kultúry a športu. Na týchto stanovištiach sa dozvedeli, ako sa pripravujú projekty, plánujú verejné priestory či organizujú kultúrne a športové podujatia v meste. Mnohé z nich boli prvýkrát v Informačnom centre.
Zamestnankyne a zamestnanci úradu sa intenzívne venovali deťom a odpovedali na ich zvedavé otázky. Atmosféra bola veľmi priateľská a živá, čo len podčiarklo dôležitosť vzdelávania o občianskej participácii už od mladého veku.
Ktorá časť bola najzaujímavejšia? Rozhodovanie o fungovaní mesta z lavíc mestského zastupiteľstva! Hlasovanie a diskusia o návrhoch – či pridať hodinu matematiky týždenne alebo predĺžiť prázdniny o mesiac – sa stretli s mimoriadne živým záujmom. Dokonca si vyskúšali aj skutočné hlasovanie prostredníctvom elektronického systému, ktorý využívajú aj poslankyne a poslanci pri hlasovaní.
Podujatie Mesto v meste prinieslo deťom nielen nové poznatky, ale aj zážitky, ktoré im pomôžu lepšie porozumieť, ako ich mesto funguje a ako sa môžu v budúcnosti zapojiť do jeho rozvoja.